Laboratori d'Art Visual

Exposició del 10 al 19 de maig a La Presó de Mataró
Instal·lacions reactives, videoart i jocs interactius

Sala 1A. Espai LAVS
Sala 1B. Espai Tecnocampus: PixelNoise
Sala 1C. Espai Tecnocampus: Konect
Sala 2. Espai Nab3 Collective: Cage
Sala 3. Espai Nab3 Collective: Reflections
Sala 3. Espai Nab3 Collective: Mirror
Sala 4. Espai BAU: Poly
Sala 4. Espai BAU: Tomeduchi

PixelNoise

2024
Àlex Estévez (Sant Boi de Llobregat, 1998)

Instal·lació lumínica immersiva

PixelNoise és una instal·lació lumínica immersiva que explora la saturació d’imatges i el soroll visual en la societat actual. Una cúpula de píxels LED suspesa en l’espai interactua amb una pantalla situada al centre de la sala en un ball caòtic de llums, sons i colors. El projecte convida a reflexionar sobre la relació amb les imatges de l’era digital, sensibilitzant sobre l’impacte negatiu del soroll visual en la percepció i el benestar dins un món hipermediatitzat.

Konect

2024
Àlex Estévez (Sant Boi de Llobregat,1998)

Instal·lació lumínica reactiva

Konect és una projecció interactiva que pretén reflectir en un món paral·lel i cibernètic la capacitat transformadora de les interaccions interpersonals al nostre món. A la projecció observarem un sistema de partícules que adopta la forma de dos usuaris participants i reflecteix un vincle sensorial existent, però inapreciable de forma visual directa. Aquesta interacció és tant sonora com espacial, ja que tant la situació i proximitat dels participants com els seus tons de veu i expressions audibles faran reaccionar als seus avatars virtuals.

Cage

2024
Na.B3 Collective

Punters làser, llum UV, fum, so, Arduino / Raspberry Pi

 

Una gàbia de raigs làser tanquen a la visitant en el centre. Una sèrie d’efectes de seqüències dels raigs làser i sons emboliquen en una experiència immersiva. L’espai es tanca al nostre voltant, traslladant una sensació d’empresonament.

Mirror

2024
Na.B3 Collective

IA generativa en temps real, StableDiffusion

Mirror és una pantalla convertida en un portal: la persona es veu reflectida com un intern de la presó de finals del segle XIX. Fem un viatge en el temps i ens veiem transportats a una possible realitat que va ocórrer fa més d’un segle en l’espai que visitem i de la qual ens convertim en protagonista.

Reflections

2024
Na.B3 Collective

Feix de llum, material reflectiu, altaveus, micròfon, modulació de só

Un feix de llum irromp en la cel·la, dibuixant la seva trajectòria sobre una superfície metàl·lica, desplegant un catàleg de reflexos imponents. Les vibracions d’un altaveu generen una dansa de reflexos sobre les parets. Observem una interacció sensorial, on el so es converteix en llum i la percepció visual en una experiència auditiva immersiva.

Poly

2023
Carlos Dubón (re.dubbed), Andrea Badia (nddr3), Gerard Valls, Miquel Martínez i Arrate Ayala

Arduino, SERIAL, OSC, MAX, Processing

Poly es basa en l’origen de la música i com persones amb escassa noció musical i persones amb vast coneixement d’aquesta, poden elaborar una composició musical mitjançant la interacció amb un instrument visual. 

Tomeduchi

2023
Fabricio Atahualpa, Gonzalo Cortez, Rubén Sanchez i Nicolas Vásquez

llums LED, sensors de proximitat, Arduino

Tomeduchi és una instal·lació interactiva composta per una escultura d’una medusa flotant que reacciona a la presència de les persones canviant-ne l’expressió facial; i que a través de la seva estètica electrònica i de 8bit, evoca la nostàlgia en recordar-nos els tamagochi de la infància.